SZKOŁA PODSTAWOWA
STOWARZYSZENIA ABSOLWENTÓW I LO W PRZEMYŚLU

OGŁASZA REKRUTACJĘ
DO KLAS I-VIII NA ROK SZKOLNY 2019/2020

Ponad dwustu młodych ludzi otrzymało z rąk marszałka Władysława Ortyla stypendia i nagrody za wybitne osiągnięcia naukowe i artystyczne. Uroczystość odbyła się w Filharmonii Podkarpackiej im. Artura Malawskiego w Rzeszowie 15 października 2018 roku. To już 11. edycja gali „Nie zagubić talentu”.

Wycieczka na Dolny Śląsk

Dodane przez pawpol dnia wt., 05/14/2019 - 19:26

W dniach 6-8 maja 2019 r. uczniowie klas VII odwiedzili wraz z wychowawcami Dolny Śląsk. Wycieczka okazała się wprawdzie trochę męcząca, ale dostarczyła wszystkim wielu niezapomnianych wrażeń. Z Przemyśla wyjechaliśmy przed godz. 6:00. Nie było zbyt ciepło, ale tak cieszyliśmy się z wyjazdu, że nie zwracaliśmy uwagi na padający deszcz. Po drodze mieliśmy kilka krótkich postojów, aby rozprostować nogi. Gdy dojechaliśmy do Wałbrzycha, udaliśmy się do zamku Książ. Pani przewodnik opowiedziała nam bardzo ciekawe rzeczy, między innymi o kopalni pod zamkiem, skąd Trzecia Rzesza pobierała uran do budowy bomby atomowej. Dowiedzieliśmy się także, że Książ jest trzecim co do wielkości zamkiem w Polsce. Po zwiedzeniu zamku udaliśmy się do pobliskiej palmiarni należącej kiedyś do rodu Hochbergów, jednych z wielu właścicieli zamku. W palmiarni zobaczyliśmy rośliny z różnych zakątków świata. Wielu z nas zakupiło też malutkie kaktusy lub inne kwiaty. Następnie z palmiarni pojechaliśmy do naszego hotelu w Kamiennej Górze, gdzie po zakwaterowaniu zjedliśmy pyszną obiadokolację. Wieczorem ochotnicy rozegrali pełen emocji turniej w kręgle. Następnego ranka wstaliśmy trochę niewyspani, ale śniadanie dodało nam sił na cały dzień. Pierwszą atrakcją drugiego dnia było zwiedzanie Bazyliki Wniebowzięcia NMP w Krzeszowie, której barokowe wnętrze zrobiło na wszystkich ogromne wrażenie. Następnie pojechaliśmy do Walimia, aby zwiedzić tamtejsze sztolnie. Kompleks „Rzeczka” to jeden z trzech udostępnionych do zwiedzania obiektów, w których tysiące więźniów obozów koncentracyjnych straciło życie wskutek niedożywienia i niewolniczej pracy, której celem było według jednej z teorii skonstruowanie bomby atomowej. Po powrocie do hotelu zjedliśmy porządny obiad. Tego wieczoru mieliśmy w planach dyskotekę, ale tak świetnie bawiliśmy się podczas gry w kręgle w pierwszy dzień, że postanowiliśmy to powtórzyć. Następnego ranka wstaliśmy wcześnie na nasze ostatnie śniadanie w tym hotelu. O godz. 9:00 opuściliśmy Kamienną Górę i pojechaliśmy do Wrocławia. Po dotarciu do stolicy Dolnego Śląska udaliśmy się do zoo, którego zwiedzanie było dla wielu z nas najważniejszym i najciekawszym punktem wycieczki. Jest to piąty najchętniej odwiedzany ogród zoologiczny w Europie, w którym na 33 hektarach powierzchni mieszka ponad 10 tysięcy zwierząt! Po zwiedzeniu zoo udaliśmy się do centrum miasta, gdzie mieliśmy okazję zobaczyć m.in. Uniwersytet Wrocławski, Ossolineum, pomnik „Ku czci Zwierząt Rzeźnych”, wrocławskie krasnale, Stary Ratusz na rynku, a na zakończenie zjedliśmy smaczny obiad. Do Przemyśla dojechaliśmy przed godz.1:00 w nocy.

Trochę szkoda, że czas leci tak szybko. Już czekamy na kolejną wycieczkę w przyszłym roku.