Rozpoczęcie roku szkolnego miało w naszej szkole szczególny charakter. Zmieniliśmy bowiem swoją siedzibę i przenieśliśmy działalność z gmachu I Liceum Ogólnokształcącego do budynku przy ul. Dworskiego 25.

SZKOŁA PODSTAWOWA
STOWARZYSZENIA ABSOLWENTÓW I LO W PRZEMYŚLU

OGŁASZA REKRUTACJĘ
DO KLAS I-VIII NA ROK SZKOLNY 2019/2020

Ponad dwustu młodych ludzi otrzymało z rąk marszałka Władysława Ortyla stypendia i nagrody za wybitne osiągnięcia naukowe i artystyczne. Uroczystość odbyła się w Filharmonii Podkarpackiej im. Artura Malawskiego w Rzeszowie 15 października 2018 roku. To już 11. edycja gali „Nie zagubić talentu”.

Wycieczka do Wiednia i Bratysławy

Dodane przez pawpol dnia pt., 05/31/2019 - 08:35

W dniach od 14 do 17 maja 2019 r. klasa 3 a gimnazjum uczestniczyła wraz z wychowawcą i opiekunami w wycieczce do Wiednia i Bratysławy. Z Przemyśla wyjechaliśmy we wtorek około godziny 22:00. Podróż autokarem nie była zbyt łatwa ze względu na długi czas jazdy - do 9.00 rano następnego dnia. Niemiłym zaskoczeniem była dla nas pogoda. Na samym początku, gdy przyjechaliśmy do Wiednia, wyjechaliśmy na Kahlenberg i podziwialiśmy przepiękną panoramę miasta. Następnie udaliśmy się do Kościoła Świętego Józefa. Później zwiedziliśmy Stare Miasto, gdzie mieliśmy przyjemność zobaczyć Katedrę Świętego Szczepana oraz przespacerowaliśmy się ulicą Greben, przy której stała Kolumna Morowa. Kolejną atrakcją była ulica Ringstraße, przy której mieści się słynna Opera Wiedeńska. Przy okazji mieliśmy możliwość zobaczyć Teatr Dworski oraz rezydencję cesarską – Hofburg. Następnie ujrzeliśmy wiele innych zabytków, takich jak: Ratusz, Parlament, Park Miejski czy Kaplicę Grobową Habsburgów. Po tak wyczerpującym dniu zakwaterowaliśmy się w hotelu i zjedliśmy przepyszną obiadokolację. Trzeci dzień rozpoczęliśmy od śniadania, które dodało nam sił na dalsze zwiedzanie stolicy Austrii. Ku naszemu zaskoczeniu pogoda uległa poprawie i w pełni mogliśmy korzystać z atutów naszej wycieczki. Udaliśmy się do Landstraße, trzeciej dzielnicy Wiednia z ciekawą architektonicznie zabudową Hundertwassera. Następnie pojechaliśmy do dawnej, letniej rezydencji cesarskiej – Schönbrunn, gdzie spacerowaliśmy po ogrodach m.in. Palmiarni. Po południu dużo wrażeń dostarczył nam Prater – jeden z bardziej znanych parków rozrywki. Po powrocie do hotelu zjedliśmy obiadokolację. Piątek, ostatni już dzień, spędziliśmy w Bratysławie, stolicy Słowacji, gdzie podziwialiśmy m.in. Zamek Bratysławski, Katedrę Świętego Marcina i Stary Ratusz. Przy okazji przespacerowaliśmy się po Starym Mieście i kupiliśmy pamiątki. Tak skończyła się nasza przygoda za granicą i nastał czas powrotu do domu. Udaliśmy się do autokaru, a w połowie drogi zrobiliśmy postój, aby rozprostować nogi i przekąsić co nieco. Około godziny 24:00 dotarliśmy do Przemyśla i pożegnawszy się z przyjaciółmi oraz opiekunami, z uśmiechem na twarzy rozeszliśmy się do domów. Będziemy bardzo miło wspominać tę wycieczkę.